Saturday, June 05, 2010

RacHeL CorriE saNa. RacHeL CorriE siNi. SiaPakaH DiA RACHEL CORRIE? DiA anaK amErika YanG BerJuanG Untuk Gaza!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:28 PM
Sejak misi ke Gaza ini, Rachel Corrie asyik di sebut-sebut. Jadi popular nama ini. Apakah yang kamu tahu tentang Rachel Corrie? Salah sebuah kapal yang membawa 1500 tan bantuan dalam pelbagai bentuk ke Gaza? Sebuah kapal yang kini sudah di bawah tawanan rejim Zionis?

Photobucket

Beliau pemilik nama Rachel Corrie.

Photobucket

Kapal ini di namakan sempena dengan nama beliau.

Photobucket

Rachel Corrie wartawan berusia 23 tahun sanggup bergadai nyawa untuk pembebasan Gaza. Sebagai orang Islam aku begitu malu melihat kesungguhan wartawan ini berjuang hingga ke titisan darah terakhir sedangkan aku hanya mampu berdoa dari kejauhan untuk keamanan Palestin dari cengkaman Yahudi Lakhanatullah.

Rehat dengan tenang Rachel Corrie. Perjuangan kamu untuk Palestin sentiasa akan di ingat dunia.

Allah Maha Besar!! Semoga Rachel Corrie di terima sebagai syuhada.

Kredit gambar kepada Google.

Nota kakitanganku : Sanggupkah kita bergadai jiwa dan raga untuk negara?








19 kUs-kUs:

SD on June 5, 2010 at 9:29 PM said...

rachel corrie islam ker???x kan....x akan diterima sampai bila kan klu bukan islam tp ingatlah SD tuhan yang tentukan segalanya......aku kata aku nasehat....huhuhuhu

kacang on June 5, 2010 at 9:38 PM said...

kita hanya mampu berdoa.

azuan on June 5, 2010 at 10:01 PM said...

tue la~
kdg3 orang bukan Islam lagi sanggup bergadai dari kita orang Islam sendiri..

nj on June 5, 2010 at 10:30 PM said...

sitedi...
sedih kan tengok pengorbanan Rachel tu...hanyalah kalau dia sempat diajar mengucap kalimah syahadah sebelum meninggal tu....syuhada la dia...tetapi dia tetap bukan Islam...sedih sedih...

wallahuallam

Epul Azimi on June 5, 2010 at 10:33 PM said...

dia sgt hebat,kalaupon dia bukan islam,cara dia melambangkan dia sudah syahid,apa2 pon Allah yg menentukan semuanya...

Softtouch [Hanim] on June 5, 2010 at 10:54 PM said...

thanx tedi..baru tau pasal rachel corrie nie...

aNiSa hANg tUaH on June 5, 2010 at 11:11 PM said...

doakan semoga rakyat GAZA akan terus tabah & dilindungi Allah

she_mah on June 5, 2010 at 11:27 PM said...

betul kata kak tedi. sebagai muslim.terasa jugak malu sebab tak dapat nak membantu saudara sesama islam. tapi yang mereka(non muslim) sanggup bergadai nyawa walaupun tiada ikatan persaudaraan tapi hanya atas nama kemanusiaan...

al-mankaraqi on June 5, 2010 at 11:42 PM said...

pengorbanan seorang aktivis.....

fiq.k.b.e.6.2.0.7 on June 5, 2010 at 11:46 PM said...

thanks for the info =)

qyla on June 6, 2010 at 12:05 AM said...

tiada orang kafir yang akan mati syahid @ syuhada.

melainkan umat islam.

*maaf .memperbetulkan ayat awak di dalam entri tersebut.

*walaupun awak hanya berdoa.baguslah!begitulah dengan saya.walaupun tidak mampu buat apa2.doalah senjata umat islam.dan ingatlah ianya akan di catit oleh Para Malaikat dan ada di hitung di akhirat kelak

azieazah on June 6, 2010 at 12:10 AM said...

Semoga semua tawanan dapat kembali dengan selamat...

ALLAH akan melindungi orang-orang yang berjuang demi kebenaran, insyaAllah.

Dee on June 6, 2010 at 12:14 AM said...

dh bc kisah rachel corrie ni dlm paper the malay mail smlm..gambar dlm tu bertudung..mmg beliau sgt berani...kagum dgn dia..

sI tEDI on June 6, 2010 at 12:16 AM said...

qyla : semoga buakn satu kepastian. Semoga hanya satu harapan.

alvin takda rumah harga 8juta.... on June 6, 2010 at 12:16 AM said...

gua tersentuh...

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 6, 2010 at 1:51 AM said...

tak terkata..

zan-xray on June 6, 2010 at 2:52 AM said...

entah lah.. belum diuji di tempat sendiri..

Roronoa Zoro on June 6, 2010 at 3:07 AM said...

sedih.. hmm..

cuba tgk ayah saudara nabi muhammad, Abu Thalib.. beliau masih bukan islam tetapi akan mendapat seksaan paling ringan di neraka..

neraka sudah pasti bagi org2 kafir.. tapi seksaan neraka? allah dan rasulnya yg tahu.. wallahualam..

aleena on June 6, 2010 at 10:28 AM said...

thax 4 da info tedi..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting