Friday, June 04, 2010

SayA anaK mELaka inGin mEmPrOmOsikan Sukan MaLaysiA yanG Ke 13 Di BanDaraYa MeLaka BerseJaraH! sELamaT DatanG KePada SemUa KonTinJen!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:23 PM
Bajet macam anak jati. Anak jati ke anak celup Melaka? He he he he. Lahir di Melaka, kira jatilah kan. Ada yang perli-perli dan bertanya sinis, duduk Melaka, tidak mahu promosi SUKMA ke? Alahai... Memang mahu promosi, tapi belum masanya. He he he he...

Okey!

Photobucket

Ini logo SUKMA ke XIII

Photobucket

Ini pula maskotnya. Sang Kancil dan Sang Buaya. Eh! Sang Kancil sahaja. Sang Buaya sedang berehat-rehat dan bermandi manda di Teluk Gong, Pengkalan Balak. Ha ha ha ha...

Pelbagai acara yang di pertandingkan antaranya akuatik, badminton, bola keranjang, gimnastik, tenis, tinju dan macam-macam lagi. Rasanya dalam 33 acara.

Maklumat lanjut boleh layari laman web rasmi SUKMA Melaka di sini atau klik banner di atas sekali itu! 'Cantik tak i letak kat situ?' Ha ha ha ha. Laman webnya ada versi siang dan versi malam. Hik hik hik...

Kalau sudah sampai Melaka itu, jangan lupa mencuci mata di tempat-tempat yang menarik seperti di Banda Hilir atau Ayer Keroh. Kalau perlu pemandu pelancong, jangan lupa emel aku. Harga perkhidmatan boleh di runding. Ekekekekeke...

Selamat Datang ke SUKMA Melaka yang akan berlangsung dari 10 hingga 19 Jun 2010 nanti.

Nota kakitanganku : Kalau ada kelapangan mahu juga melawat dari satu venue ke satu venue. He he he. InsyaAllah.






19 kUs-kUs:

~LP Lum~ on June 4, 2010 at 2:20 PM said...

salam tedi~

hehehe.. boleh ar ko g tgk mereka bersukan.. :)
aku penah sekali tgk sukan iaitu sukan komenwel di bukit jalil... :)

Salmia on June 4, 2010 at 2:29 PM said...

tak penah sampai melaka lagi

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 4, 2010 at 2:41 PM said...

wahhh..

pasti meriah kat sana nanti.



ntah bila lah nak pergi lagi ni...

sarah shafie on June 4, 2010 at 2:51 PM said...

dtg utem skali lah..utem pun jd tuan umh jgk..hehe..ade 3 acara kot klau tk silap..hehe

al-lavendari on June 4, 2010 at 2:53 PM said...

takut nengok keris kancil tu yang terhunus mencacak tajam !

p/s: sebut melaka teringat lak ikan bakar !

qaseh on June 4, 2010 at 3:06 PM said...

sy bukan anak melaka tp saya adalah isteri kepada anak melaka...hee hee..boleh tak

Misz Pinkie Winkie on June 4, 2010 at 3:07 PM said...

pernah pegi melaka
suke yang kedai banyak2 berderet2 tue..
tapielupa ..dah lama.

nuraarin-life on June 4, 2010 at 3:19 PM said...

Tak pernah berkunjung ke sukan sukma isk isk isk

Tapi saya dah sampai melaka

Kak Anie on June 4, 2010 at 3:38 PM said...

tEDl...akak yg anak jadi & suami terlibat ngan SUKMA pun tak sempat nak promote lagik...

m4rilyn on June 4, 2010 at 3:59 PM said...

mizpinkie:

nama tpt tu kalo xsilap jonker street. best gila jalan2 sana.
bila nak pg lagik..xde gang

tedi: dlu penah pg sukang komenwel kat bukit jalil..tengok acara renang sambil cuci mate

kella on June 4, 2010 at 4:37 PM said...

amboi kau promosi bagai..
bagus..bagus.. semangat nih! sure sesak melaka nanti nih..

Alimaz-Kembara Terasing on June 4, 2010 at 4:47 PM said...

semangat kesukanan...bagus2 saya suka...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ on June 4, 2010 at 6:07 PM said...

nak ole2 bleh?

hehhehe

hanie@nisya on June 4, 2010 at 6:13 PM said...

chumey la maskot sang kancil :)

hanie@nisya on June 4, 2010 at 6:14 PM said...

chumey la maskot sang kancil :)

The Hetzel on June 4, 2010 at 7:14 PM said...

melaka one of the best state kalau nk jln2!mmg best!

Roronoa Zoro on June 4, 2010 at 9:26 PM said...

maskot tue comellll... hik3..

anyway, leh jadi pemandu pelancong ker? ada lesen x? ada lesen x? hehe =P

PinQib on June 4, 2010 at 10:39 PM said...

ish.. aku nggak minat sukan...
wakakaka

zool on June 5, 2010 at 8:59 PM said...

datang tengok acara tinju la..
Boleh jumpa aku tgh duduk key in keputusan..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting