Friday, June 04, 2010

Si KuraP suDah NaiK TaRaF, JuGa suDah Di BuKa UnTuk 'aDoPTiOn'. ToLonG, 'aDopt'Lah Dia.... :''((

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:50 PM
Photobucket

Bila siang letak dia dalam bilik. Tidak kurung. Pintu bilik masih di buka. Lagipun waktu siang potensi Dak Itam masuk melalui tingkap adalah tipis sebab pintu depan terbuka luas. He he he he. Kalau biar Si Kurap di luar Dak Itam akan belasah dan buli dia cukup-cukup.

Photobucket

Tengok muka dia yang calar balar itu. Dak Itam memang kejam. Menyampah tau! Belum boleh mandikan Si Kurap sebab luka dia belum kering sangat.

Photobucket

Lubang di kepala sudah beransur baik. Luka hampir kering. Masih cuci luka lagi.

Photobucket

Aku bagi dia makan makanan basah Pro Diet. Hik hik hik. Dia tidak mahu 'kibbles'. Sabar sajalah!! Kuat makan pula itu. Ingat selepas ini mahu beli ikan balik. Dulu sejak Dak Utih mati dan Dak Oyen hilang aku sudah berhenti beli ikan. Tapi bela 2 ekor raksaksa kuat makan ini kena beli ikan dan rebus.

Aku sudah iklankan Si Kurap di Petfinder dan kittten.com untuk 'adoption'. Aku harap ada yang sudi. Jika tiada macam mana? Aku sudah kesuntukan masa. Aku tidak boleh terus bela dia. Jangan tanya kenapa. Jika yang sudah tahu masalah aku, tahulah. Kalau belum, buat-buatlah tahu. Malas mahu ulang.

Harap ada yang sudi ambil dia. Jika tidak, adakah nasib dia sama seperti si buta dan rakan-rakan? Atau sama dengan Ibu Dak Oyen dan anak-anaknya?

Nota kakitanganku : Di luah mati emak, di telan mati ayah.





21 kUs-kUs:

~LP Lum~ on June 4, 2010 at 7:59 PM said...

salam tedi~

insya Allah, akan ada yg nak ambik dia nanti.. berdoa aje ar.. kalo xde gak, mugkin dah di takdirkan dia akan bersama ngan kau yang baik atie.. :)

m4rilyn on June 4, 2010 at 8:00 PM said...

wish i could dear...but i can't :( :(

aku suke kucing yang ghope ganas nie..badan lak best.

btw Misty kem salam manje

Jard The Great on June 4, 2010 at 8:00 PM said...

tak dpt ku nak amik.. hoho.. moga dpt jumpa tuan yg baru

hanie@nisya on June 4, 2010 at 8:07 PM said...

ganash sungguh dak itam nih. meh nak babab manje punggung dia heheee

sarah shafie on June 4, 2010 at 8:35 PM said...

ololo..sian si kurap..muka dh calar2..

reha said...

akak.. dak kurap tuh x blaja tali pinggang itam ke.. adoiyai dak itam.. ko punya angkara rupenye.. den geget ko sok eh :-w suko2 yo blasah... ke dia jeles dak kurap dah makin encem tuh kak =))

aNiSa hANg tUaH on June 4, 2010 at 9:20 PM said...

si kurap
semoga cepat sembuh yaa
:)

Tuah Hanani on June 4, 2010 at 9:40 PM said...

Sedih hati akak kalau si kurap terima nasib yg sama mcm keluarga dak oyen tu cik ted.

Kita sama2 berdoa mudah2an ada insan yg mulia hatinya nak meng-adopt si kurap. Amin...

Frodo Baggins on June 4, 2010 at 9:49 PM said...

bg dgn yg betol2 nak.
hidoop kucen!!!
moga dpt famili yg b/jawab.


>>___<<

Beruang Putih si Dyla Qistina on June 4, 2010 at 10:23 PM said...

salam..
kesiannya tengok kucing ni.. bercalar balar, berlobang2 luka tu.. awak pakai gamat untuk sapu ubat di lukanya? gamat sgt mujarab tau. :) satu lagi.. belaian dan selalu main dengan kucing juga akan buatkan dia cepat sihat :)

semoga berjaya diadpot. p/s: mau juga, tapi dah adopt 2 ekor kucing juga ni lately :(

Beruang Putih si Dyla Qistina on June 4, 2010 at 10:23 PM said...

salam..
kesiannya tengok kucing ni.. bercalar balar, berlobang2 luka tu.. awak pakai gamat untuk sapu ubat di lukanya? gamat sgt mujarab tau. :) satu lagi.. belaian dan selalu main dengan kucing juga akan buatkan dia cepat sihat :)

semoga berjaya diadpot. p/s: mau juga, tapi dah adopt 2 ekor kucing juga ni lately :(

PinQib on June 4, 2010 at 10:41 PM said...

badan macam rimo.. lawa.. aih.. kalu diizinkan.. sudah lama ku bela

al-mankaraqi on June 4, 2010 at 10:53 PM said...

saya dah ada 8 ekor......xleh tolong da sowi......

Zareda Norman on June 4, 2010 at 11:03 PM said...

yelah mudah mudahan ada yang amik nanti.. kesian kucing kucing ni

LiNda on June 4, 2010 at 11:30 PM said...

huhuu

sedihnya...

zumiela7 on June 4, 2010 at 11:40 PM said...

ciannye...cat is the best pet ever..

feelinblue on June 5, 2010 at 4:36 AM said...

aku ade 2 ekor kucing kat umah.
sepasang

fiq.k.b.e.6.2.0.7 on June 5, 2010 at 8:49 PM said...

cian nyer..

jul's said...

slm, kurap tuh kalo nak cepat baik, sapu ubat nama Suralon ker Surolan lebih kurang gitu ler nama dia. cepat ilang.

yg luka plak, sapu ubat krim herba nama Dermanol. so far 2 ubat tuh berkesan utk ank bulus sy..heheh

umi_e on June 6, 2010 at 10:23 PM said...

Salam...

Sekadar pandangan....

Apa kata 'si kurap' dikasikan agar dak itam tidak membulinya lagi :/

meowwmania on June 8, 2010 at 5:17 PM said...

ciannya si KURAP, calar balar muka dier..bergaduh sesama kucin tu biasa lah

smoga KURAP dpt owner baru yg prihatin sprti cik tedi, insya'Allah :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting