Wednesday, June 02, 2010

SuraT Buat Emak : BoLeh tak sayA Nak BeLa KucinG LaGi Emak? Tak banyaK. SekoR je? BoLehlah ye? aDuhai!! LuPa, emak sayA tak Baca BLoG! SeDih!! :(

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:57 PM
Photobucket

Kehadapan emak,

Emak, seperti yang emak sedia maklum, kucing rasmi saya tinggal seekor sahaja iaitu Dak Itam. Si Kurap tidak kira ya emak, sebab kedudukan dia tidak rasmi di sini. Jadi jumlah sebenarnya hanya satu atau seekor.

Merujuk kepada tajuk di atas, adakah emak membenarkan saya membela seekor lagi anak kucing? Oh! Jangan jawab dulu ye emak. Sekejap. Sekejap. Saya bagi alasan mengapa saya perlu bela seekor lagi anak kucing.

Ini kerana saya kesunyian dan kesepian. Tiada teman untuk bergomol-gomol dan beramas mesra. Saya tidak boleh mengharapkan Dak Itam yang membuat rumah ini seperti hotel. Hotel pun tidak sebenarnya. Dia buat rumah ini macam kantin sekolah. Lapar, datang makan.

Dengan adanya anak kucing baru ianya dapat melupakan kesedihan saya kepada kucing-kucing kesayangan saya yang telah pergi.

Emak pun tahukan, betapa meroyannya saya tiap kali kehilangan kucing?

Mata bengkak-bengkak. Tidak keluar bilik. Tidak makan. Cakap sedikit menangis. Cerita sedikit hingus sudah meleleh. Macam orang mati 'laki' di buatnya.

Jadi, saya mengharapkan, dengan adanya anak kucing baru, semangat dan keyakinan saya akan pulih sepenuhnya. Insya-Allah.

Saya mengharapkan permohonan saya ini akan mendapat pertimbangan yang sewajarnya daripada pihak emak. Saya menanti jawapan yang positif. Saya menanti sehingga emak berkata ya. Sementara itu, saya akur dengan arahan yang sedia ada bahawa tiada lagi kucing tambahan di rumah.

Sekian.

Yang menanti penuh harapan,
Si tedi.







21 kUs-kUs:

Chenta on June 2, 2010 at 8:30 PM said...

Moga hati emak terbuka untuk menerima waima seekor sahaja .

Berusaha memujuk . Jangan berputus asa sayang ..

ape2 jer on June 2, 2010 at 8:48 PM said...

makcikkk sile setuju hehe

Tuah on June 2, 2010 at 8:48 PM said...

Mudah2an permintaan cik ted akan diluluskan.
Mak tu bukan apa cik ted. Mulut saja berkata tidak.
Tapi bila kita dah ambil, bela dan ajar dgn cara yg betul, mak akan belajar terima dan menyayangi jgk.
Tambahan kalau kucing tu bijak dan mendengar kata... Mesti cair hati mak cik ted.

ItaJeff on June 2, 2010 at 8:49 PM said...

klu lah kita duduk berjiran..sudi2kanlah mengambilangkatkan si caramel @camel yg semakin nakal itu...mesti mak tedi sukakan dia...sbb caramelkan comey mcm gurlgirl...tu sbb mummy dia tersilap jantina...huhuhuhu

m4rilyn on June 2, 2010 at 8:55 PM said...

tedi, ape kata ko tepek kat fridge karangan surat rasmi nie kat rumah..tgk ape mak awak comment.

pape pun harap mak ko stuju ngan permintaan tu

~misty kem salam~

messyremo on June 2, 2010 at 9:45 PM said...

tedi,ini emak kamu ni..

mak pakai akaun si messy ni jap..
dia kasik pinjam jap utk komen...
mak bagi kamu bela kucen lagi sekor...
dengan syarat,kasik la komisen kat si messy ni..
dari td die lobi mak tau..

zhrhtoodem on June 2, 2010 at 9:45 PM said...

tedi,
nak aku btau kan mak ko tak?
hehehe

meowwmania on June 2, 2010 at 9:52 PM said...

alahai ciannya tedi..

phm sgt perasaan tuh, dlu masa dok ngan nenek sedey sgt sbb xleh nak bela kucin..

sabar yer ;)

Sufi Asri on June 2, 2010 at 10:19 PM said...

@ messyremo,

betol kah itu??? OMG.. im not believe it (-_-)"

@ si tedi,
perlu meminta kebenaran memelihara kuceng? huhu~

Didi Nadhirah on June 2, 2010 at 10:22 PM said...

tedi sila print surat ni n pos...bg nampak mcm bersungguh2 sikit

Qib on June 2, 2010 at 11:00 PM said...

KLU sy jadi mak akak..
kompem approve .. wakakakak

Anonymous said...

smoga permohonan dipertimbangkan..ehe..dh mcm nk mohon apa jekan..hehe..

dEwIchEnta on June 3, 2010 at 1:49 AM said...

wakakakka...akak ni kelaka la =)) den geget gak kang :))

nIsYa on June 3, 2010 at 3:26 AM said...

smoga atie mak tedi lembot :)

My A,B,C,D...... on June 3, 2010 at 8:40 AM said...

permohonan KIV.......dibawa ke meeting bulan depan.

Dina Zakaria on June 3, 2010 at 8:46 AM said...

hakhakhak..gile sadis permohonan tu..

student aku ada janji nak kasik anak kucing parsi kat aku.dia cakap dia ada 6 ekor.sumer nak kasik orang sbb mak dia x larat dah nak bela.ko nak??kalo dia dtg bawak kucing tu,ley aku tanyekan dia nanti...

Rowena Zainuddin on June 3, 2010 at 8:51 AM said...

makcik tolong laa si tedi nie..
bgi laa dia bela seekor kucing..
kesian dia kesunyian..(:

kella on June 3, 2010 at 9:09 AM said...

mak kau tengah berkira kira tu.. aku tengok ramai dah pi jumpa dia merayu kat dia! termasuk aku! hehe.. lembutla kot hati dia tu nanti.. tapi terima jelah syarat2 nya tu nanti .. hehehe

mama affan on June 3, 2010 at 9:24 AM said...

ted, mak kau mesti lembut hati kalau rayu2..p print surat nih..kasi dia baca d meja makan sok pagi pastu p keje laju2..hehe..

bylindakitchen on June 3, 2010 at 11:03 AM said...

si tedi
kalaulah lin jiran sebelah kan best
boleh saja terus bagitau mak tedi
aduhai emakkkk...bagilah kelonggaran kali ini saja untuk kawan kami tedi.
hehhehhe

e.t.t.y on June 3, 2010 at 10:49 PM said...

bak sini num tep0n mak, kita pujuk sama2.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting