Monday, April 05, 2010

'Saya TiDak MenGanDunG Sebab SaYa BeLum NikaH!!'

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:44 AM
'Kenapa?'

'Saya muntah-muntah dan sakit kepala.'

'Ohhh....' Sambil catat sesuatu.

'Sudah kahwin?'

'Belum.'

'Ok.' Dia tersengeh.

'Saya migrain lah Encik!'

'Cakaplah awal-awal. Muntah-muntah dan pening-pening tu simptom orang mengandung!'

'Saya belum bernikah, saya tidak tahu!' Aku berlagak lurus bendul.

Dia mencatat sesuatu. Tersenyum seorang diri.

'Mahu MC?'

'Tak payahlah Encik. Sudah tengah hari ni. Encik beri saya 'time-slip' boleh?'

'Ok! Ambil ubat di kaunter.'

Ini perbualan ringkas aku dengan mamat MA di klinik tadi. Orang muda. Mahu tanya aku sudah kahwin pun teragak-agak. Budak baru agaknya. Tidak pernah nampak sebelum ini.

Dari pagi perut memang kurang menyenangkan. Kepala bagai di cucuk-cucuk. Berdenyut. Gagahkah diri juga ke pejabat sebab fikirkan Bos yang tiada hari ini. Tapi tidak boleh juga. Akhirnya ke klinik.

Sekarang sedang berada di atas katil merehatkan diri. Tidak guna mahu ambil MC, petang nanti perlu ke AG untuk menghantar dokumen gaji sebab hari ini hari terakhir.

Aku mahu pengsan seketika.

Ada apa-apa petua tradisional yang dapat mengurangkan migrain? Penat kerana terlalu bergantung dengan ubat!

Nota kakitanganku : Mata makin menyepet menahan sakit.





17 kUs-kUs:

ONE ZABA on April 5, 2010 at 11:49 AM said...

minum minyak kepala dara...yg botol hijau tu.

cempedakbiru on April 5, 2010 at 12:02 PM said...

berbekam..
insyaALLAH sembuh..

ciK LyndaWawa on April 5, 2010 at 12:11 PM said...

oit..saya punye bf MA jugak ape...huhu..biasela...Ma ade gatai2 skit...sebab tu la melekat nie..hahaha

Hazzy Ishak on April 5, 2010 at 12:13 PM said...

nasib baik dia tak ucap tahniah tedi
kalau tak makan penampor lah jawabnye
hehe

kella on April 5, 2010 at 12:49 PM said...

simptom yg anda alami saya seperti saya sekarang, tinggal lagi belum ke klinik pon lagi! huhuhu.. bos takde.. sayang pulak nak tinggalkan opis.. bukan selalu nak free cam nih..
hehe.. tapi jika ke klinik nanti doctor sahkan mengandung,allamak.. i'm happy! lama sudah mengunggu.. hmmmm.. alangkah..

Watierman on April 5, 2010 at 12:54 PM said...

Tidur kena di tempat yg selesa, tidur secukupnya...NO eating chocolate at all....I was cured dengan satu jap aje....dulu2 masa kat States...kalau kat sini...tak tahulah pulak!Dulu memang Akak serius sgt hadapi migrain...luckyly I was cured!Try ramas2 air daun bunga raya dan basuh kepala dengan air tersebut...cubalah!

norliza_osman on April 5, 2010 at 1:05 PM said...

betul lah tu tedi.. org ckap berbekam boley ilang kan migrain

Nazz@Purple on April 5, 2010 at 1:41 PM said...

ye..pernah dgr jgk berbekam leh ilangkan migrain.tp berani ke cuba cik Tedi?

Dee on April 5, 2010 at 2:01 PM said...

cek mata gak..sbb bila penglihatan makin kabur..ianya boleh mengundang migrain..hehehe..

anyss on April 5, 2010 at 2:12 PM said...

Salam,
elakkan juga hal-hal yang boleh sebabkan migrine, tiap orang berbeza penyebabnya. seterusnya nikmati hidup biarpun stress atau tengah problem.

Saya amalkan makan herba cina, tetapi kos dia tinggi sikit. Fungsinya untuk cuci darah n toksik. Awal-awal guna ambik masa sikit, dah lama guna...dah berani langgar pantang migrine. Akhirnya, tetap migrine jugak hu hu hu

ckLah @xiiinam on April 5, 2010 at 2:16 PM said...

Stress sangat ke Tedi...?


Moga sembuh cepat...

Anonymous said...

jgn makan ubat lew..

white rose on April 5, 2010 at 3:19 PM said...

jgn mnum nescafe lagi dah...
berhenti minum tau...

ejaMaria on April 5, 2010 at 3:45 PM said...

ok... buat masa ni sbb tengah sakit, ambil ais - tuam kat kepala @ kat bhgian yg sakit, rasa sejuk ais membantu utk kurangkan rasa sakit, bole la nak bagi lega utk sementara... sambil2 tu cari la ubat nak bagi baik terus...

Murni Alfathunnisa on April 5, 2010 at 4:51 PM said...

u ada migrain jugak...?sama lar...huhu..seksa...

Acik Erna on April 5, 2010 at 5:55 PM said...

akak pun bertahun2 migrain..tapi dia akan datang masa musim panas je..kalau cuaca o.k terkawal..itu pun selepas dr.suroh pakai cermin mata..jangan buka2..kecuali mandi dan tidor...tal leh minum nescafe, kopi katanya..semua tu akak takminum..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on April 6, 2010 at 11:56 AM said...

rasa tidur adalah ubat paling mujarab

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting